יום שבת, 14 בנובמבר 2015

על הסתיו: בגדים, שירים ואיורים




כבר די הרבה זמן שרציתי את אוסף השירים של יהודה עמיחי. יש לי הרבה ספרים שלו (שאת רובם לקחתי לאמא שלי בלי בושה) אבל רציתי את האוסף המלא, עם חמשת הכרכים.
הזכרתי את העניין פעם או פעמיים בבלוג, בעיקר כי הוויש ליסט שלי לא מתעדכן לעיתים קרובות (בטח).

כשחזרנו מחו״ל חיכה לי האוסף בבית בירושלים. סטס קנה לי אותו בהפתעה, לא היה לי מושג שאני הולכת לקבל משהו שכל כך משמח אותי.

כמעט כל לילה לפני שאני הולכת לישון אני בוחרת באקראי את אחד הספרים, מרגיעה את העיניים בדפים אמיתיים ולא במסכים. אני קוראת כמה שירים והולכת לישון. לפעמים אני מקריאה לסטס שיר שאני אוהבת במיוחד. הוא מסתכל עלי במבט של לא הבנתי בסוף ושואל: את הבנת? בהתחלה הייתי מנסה להסביר לו מה הבנתי.
אחרי כמה פעמים אמרתי: לא צריך להבין את המשמעות, מספיק להבין שזה יפה.



כבד ועיף עם אישה על מרפסת:
״הישארי איתי״. גם דרכים מתות
כבני אדם; בשקט או פתאום נשברים.
הישארי איתי. אני רוצה להיות את.
בארץ הלוהטת הזאת,
מלים צריכות להיות צל.

(מתוך הכרך השלישי)



אמרתי לסטס, גם אני רוצה להיות אתה. הוא אמר: תהי את, זה מספיק טוב.




**


שיר סתיו





**



אוברול: forever 21
נעליים: steve madden
הסיכה המגניבה בעולם נקנה בשוק יד שניה בברוקלין, ואני לא הולכת איתה ברחוב כי בעיר כמו ירושלים זה יכול להיות קצת מסוכן.
סריג: loft נקנה בחנות יד שניה בניו יורק

גיא כהן האהוב צילם אותי באחד הערבים הקרירים בירושלים, והפוסט שלפניכם צולם עם לא פחות מארבע (!!!) מצלמות שונות. גיא ואני בוחנים את גבולות המדיום, או משהו כזה.

אני משתעשעת עם הוייב הבוהמייני, מינוס הפרנזים. בעיקר הלוק הסבנטיזי של התמונות והקרדיגן הסרוג הצבעוני.












(זה גיא)







**



באחד משיטוטי הרבים וחסרי התכלית באינטרנט נתקלתי במאיירת היפנית המהממת מאורי סקאי. הגיפים הסתוויים שלה התאימו לי לאוירת הימים האחרונים- עם הימים הקרירים, מזג האויר שלא סגור על עצמו, הרוחות החזקות בצומת גן הסוס. אין ממש סתיו בישראל, הימים הם ימי קיץ וחורף, לסירוגין. אני אוהבת להסתכל על דברים שמזכירים לי סתיו אמיתי, כמו בסרטים.
אני ממליצה בחום להיכנס לאתר שלה, האיורים שלה מקסימים.




















שבוע טוב
נשיקות ובשמחות






12 תגובות:

  1. האיורים הסתוויים כל כך יפים.
    איפה מצאת את הואן הזה?
    הוא פשוט הורס ואת מהממת. התמונות על הרקע האדום שלו פשוט מטריפות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הואן נמצא ברחוב בירושלים, הוא חונה שם תמיד, וזה באמת כיף הוא משמש רקע לכל מיני הגשות שלי....
      והאיורים ממש מקסימים, הנה עוד משהו יפה שבטח תאהבי https://www.behance.net/gallery/Spring-in-China/8462869

      מחק
  2. נועה, את מהממת (ובאמת, לא כמו שסתם אומרים ״מהמם״ על דברים)! ריגשת אותי מאד בדיאלוגים שלך עם סטס, וגם אני חושבת שלהיות את זה מספיק טוב. לפעמים, אני צריכה שיזכירו לי שזה טוב להיות אני.
    3>

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, זה באמת חשוב לזכור את זה. למרות שאמרתי שאני רוצה להיות הוא בקטע קצת שונה, אבל זה קצת כמו שיר שלא ממש מובן. ותודה 3>

      מחק
  3. כבר הגבתי לך, ואני אוסיף - המשיכי ככה וכולנו נרוויח מזה :)

    השבמחק
  4. איזה פוסט! שלמות.
    הגיפים האלו ממש מתוקים ומנחמים והתמונות שלך מעולות. הכי אהבתי את הראשונה, הצבעוניות שלה באמת מרגישה מפעם.
    מקדישה לך את שיר הסתיו האהוב עליי: http://youtu.be/2R9Lhzk6fws

    השבמחק
  5. ועוד משהו: אני חושבת ששיר הנושא לפוסט הזה צריך להיות קליפורניה דרימינג. כי זה גם על סתיו וגם על סיקסטיז-סבנטיז.
    אגב, אני חושבת שהסיכה סופר מתאימה לוייב, כי תמיד נדמה לי שבסבנטיז כל אחד היה חסיד של איזושהי כת\דת\סם.
    אגב2 - אני לא מספיק מכירה את יהודה עמיחי (בטח שלא כמוך), אבל "ספר הלילה הגדול" הוא אחד הספרים שאני הכי אוהבת בעולם. בטח כבר כתבתי את זה פה פעם :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני צריכה להעסיק אותך בתור היועצת המוזיקלית שלי. ושתדעי שחיפשתי את הספר ולא מצאתי. אני לא מכירה אותו וגם לא שמעתי עליו, אניצריכה לעשות בדיקה מעמיקה יותר.

      מחק
    2. בבקשה: http://www.schocken.co.il/?CategoryID=161&ArticleID=154
      קנו לי אותו בשבוע הספר אי שם בניינטיז, אי שם בחיפה. הרכישה הכי טובה שלי בשבוע הספר אוור.
      ואם כבר ספרי ילדים של יהודה עמיחי, את זה את מכירה?
      http://www.am-oved.co.il/page_304

      מחק
    3. האמת שלא ידעתי שיש לו ספרי ילדים. אני מכירה אותו רק בתור משורר

      מחק
    4. הוא כתב ספר אחד לכל ילד שלו -
      http://www.galmog.co.il/articles/%D7%A0%D7%90_%D7%9C%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A8_%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%97%D7%99_%D7%92%D7%9D_%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D.pdf

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...